معرفی 5 مورد از نوآوری های صنعت آسانسور

در ادامه این مطلب، 5 مورد از جدیدترین نوآوری های صنعت آسانسور را به شما معرفی می‌کنیم.

نوآوری های آسانسور

مهسان مسلمی – از آنجا که رشد شهرنشینی در سراسر جهان بسیار سریع شده، تقاضا برای حمل و نقل عمودی در آسمان خراش‌ها و ساختمان‌های بلند افزایش یافته است. ‌جدیدترین پیشرفت‌ها و نوآوری های آسانسور شامل پنل‌های تعاملی در کابین آسانسور، آسانسورهای بدون کابل، پیش بینی نیازهای تعمیر و نگهداری آسانسور، آسانسورهای انرژی خورشیدی و آسانسور هوشمند هستند. تکنولوژی‌های جدید آسانسور، افق‌های جدیدی را به روی تولیدکنندگان آسانسور باز کرده است. فناوری آسانسور نسل جدید را سریع‌تر، ایمن‌تر و سرگرم کننده‌تر معرفی می‌کند.

معرفی نوآوری های پیشرفته در دنیای آسانسورها

نوآوری‌های صنعت آسانسور

در چند دهه گذشته، تکنولوژی آسانسور پیشرفت چشمگیری داشته است. این پیشرفت‌ها به وضوح تأثیر قابل توجهی بر نحوه ساخت و بهره برداری آسانسور برای افرادی که در زمینه‌ها و بخش‌های مربوطه فعالیت می‌کنند دارند. اگر تابحال به نوآوری های صنعت آسانسور فکر نکرده‌اید، ممکن است از چشم انداز پیشرفت در این صنعت شوکه شوید.

در طول ده سال گذشته، پیشرفت به طور فزاینده‌ای آشکار بوده است. به ویژه، چندین سال گذشته شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در فناوری آسانسور بوده‌ایم. نوآوری هرگز متوقف نمی شود، بلکه با نیازهای رو به رشد، هر روز به سرعت به پیشرفت خود ادامه می‌دهد. برخی از تکنولوژی های جدید آسانسور عبارتنداز:

  1. پنل های تعاملی در کابین آسانسور
  2. آسانسورهای بدون کابل
  3. پیش بینی نیازهای تعمیر و نگهداری آسانسور
  4. آسانسور انرژی خورشیدی
  5. آسانسورهای هوشمند

پنل‌ های تعاملی در کابین آسانسور

پنل های تعاملی کابین آسانسور، فناوری جدید آسانسور

پنل های تعاملی در کابین آسانسور که از جمله نوآوری های آسانسور هستند، شامل صفحه نمایش‌های لمسی، نمایشگرها و سایر فناوری‌های تعاملی هستند که تجربه ویژه‌ای برای مسافران آسانسور خلق می‌کنند.

ازاین پنل‌ها می‌توان برای اهدافی مانند ارائه اطلاعات، ارتقای ایمنی و حتی سرگرمی استفاده کرد. از نمایشگرهای اطلاعاتی می‌توان برای نمایش اطلاعات مربوط به ساختمان مانند نقشه طبقه، مسیر و رویدادهای آینده استفاده کرد و همچنین اطلاعاتی درباره آسانسور مانند مکان فعلی، سرعت و ظرفیت آن ارائه داد.

از پنل‌های سرگرم کننده نیز برای پخش موسیقی، ویدئو و تبلیغات استفاده می‌شود. حتی می‌توان از این فناوری های جدید در آسانسور برای ارائه ویژگی‌های ایمنی مانند دکمه‌های تماس اضطراری، اعلام حریق یا دسترسی به سیستم‌های امنیتی استفاده کرد.

سیستم‌های احضار هوشمند در آسانسور نیز از جمله جدیدترین تکنولوژی‌های روز این صنعت هستند که قادرند تجربه سفر شما را در ساختمان‌های پر تردد بهبود ببخشند. مقاله نحوه عملکرد سیستم احضار آسانسور و انواع آن به شما نشان می‌دهد که چگونه این تکنولوژی‌ زمان انتظار را کاهش می‌دهند. این تکنولوژی با مدیریت هوشمندانه ترافیک، هر سفر آسانسوری را به تجربه‌ای آرام و سریع نیز تبدیل می‌کند.

آسانسورهای بدون کابل

آسانسورهای بدون کابل؛ تکنولوژی روز آسانسور

آسانسورهای بدون کابل نیز یکی دیگر از تکنولوژی های جدید صنعت آسانسور هستند. این نوع آسانسورها، به دلیل انعطاف پذیری در طراحی ساختمان و کاهش مصرف انرژی به طور چشمگیری محبوب شده‌اند.

فناوری شناور مغناطیسی آلمان، اولین نمونه تولیدشده THYSSEN-KRUPP می‌تواند نحوه حرکت آسانسورهای بدون کابل در ساختمان‌ها را متحول کند. در این فناوری، کابین‌های آسانسور با موتورهای خطی که در دیواره‌های چاه نصب شده‌اند، به حرکت درمی‌آیند.

نوآوری جدید به چندین آسانسور اجازه می‌دهد تا در یک چاهک حرکت کنند، ظرفیت را افزایش و زمان انتظار را کاهش دهند. این آسانسورها می‌توانند سریع‌تر یعنی تا ۱۸متر در ثانیه یا تقریباً دو برابر سریع‌تر از آسانسورهای معمولی حرکت کنند.

آسانسورها فضای کمتری را داخل ساختمان اشغال و به صورت افقی حرکت می‌کنند، زیرا هیچ کابلی وجود ندارد. بنابراین این نوآوری می‌تواند مساحت قابل استفاده ساختمان را تا ۲۵درصد افزایش دهد و امکانات جدید برای طراحی و معماری ایجاد کند.

سایر سازندگان آسانسور مانند KONE و MITSUBISHI-ELECTRIC در حال ورود به فناوری MAGNEMOTION هستند و پیشنهادهای منحصربه فرد خود را معرفی می‌کنند. سیستم آسانسور MAGNEMOTION ازموتورهای القایی خطی برای به حرکت در آوردن کابین‌های آسانسور از طریق یک شفت استفاده می‌کند. این فناوری نیاز به کابل را از بین می‌برد و انرژی مورد نیاز برای حرکت کابین را کاهش می‌دهد. کابین‌های آسانسور از سقف آویزان شده‌اند.

موتور خطی شامل یک میدان مغناطیسی است که باعث حرکت وسایل نقلیه بالابر می‌شود. این موتور توسط طناب فولادی از سقف آویزان است. در سیستم حمل ونقل عمومی شرکت سازنده KONE از یک طناب فوق سبک و فناوری بالابر فیبر کربن برای حرکت کابین آسانسورها از طریق یک چاه استفاده شده است.

پیش بینی نیازهای تعمیر و نگهداری آسانسور

پیش بینی تعمیر و نگهداری آسانسور؛ جدیدترین نوآوری های صنعت آسانسور

این فناوری جدید در صنعت آسانسور به شناسایی مشکلات احتمالی قبل از تبدیل شدن مشکلات بزرگ، کاهش زمان از کار افتادگی و افزایش طول عمر آسانسور کمک می‌کند. THYSSEN-KRUPPیک تولیدکننده پیشرو آسانسور است که سیستم تعمیر و نگهداری به نام MAX (تحلیل مبتنی نظارت برعملکرد آسانسور) ایجاد کرده است.

OTIS-ELEVATOR نیز یک سیستم نگهداری پیش بینی کننده به نام  OTISONE (مبتنی بر داده‌های حسگر و داده‌های زمانی) طراحی کرده است. تولیدکننده KONE یک سیستم تعمیر و نگهداری به نام KONE ۲۴/۷ CONNECTED SERVICES طراحی کرده است.

سرویس و نگهداری آسانسور نه تنها باعث افزایش طول عمر آن می‌شود، بلکه از وقوع خرابی‌های ناگهانی و هزینه‌های غیر منتظره جلوگیری می‌کند. در مقاله سرویس و نگهداری آسانسور؛ ضرورتی که دیده نمی‌شود! ضمن بررسی اهمیت این موضوع، نکات کلیدی برای حفظ عملکرد بهینه آسانسور را بررسی می‌کنیم.

آسانسور انرژی خورشیدی

آسانسور خورشیدی، فناوری های مدرن صنعت آسانسور

با توجه به محبوبیت روزافزون انرژی خورشیدی، آسانسور با انرژی خورشیدی می‌تواند راهی عملی برای حفظ انرژی باشد. نمونه اولیه آسانسور خورشیدی توسط شرکت آلمانی THYSSEN-KRUPP در دست تولید است. این نوع آسانسور که یکی از انواع محبوب نوآوری های آسانسور است یک نمونه نمونه تولیدی شامل یک درایو احیا کننده روشنایی کابین، یک کنترلر کارآمد آماده به کار در DEEP-SLEEP و همچنین دارای ویژگی خاموش شدن خودکار چراغ‌های کابین و خاموش شدن فن در زمانی که از آسانسور استفاده نمی‌شود است.

این فناوری می‌تواند انرژی را در حالت آماده به کار تا ۷۵درصد کاهش دهد. نمونه اولیه یک آسانسور خورشیدی نیز از سوی شرکت SCHINDLER-ELEVATORرونمایی شد. آسانسور خورشیدی SCHINDLER برای تأمین صد در صد برق آسانسور از پنل‌های خورشیدی (HEM) روی پشت بام و یک کنترلر انرژی هیبریدی ذخیره انرژی خورشیدی در باتری‌ها استفاده می‌کند. آسانسورهای معمولی SCHINDLER ۳۳۰۰ بدون گیربکس که تا ۶۰درصد انرژی کمتری نسبت به بالابرهای هیدرولیک مصرف می‌کنند، در بالابر خورشیدی جدید استفاده می‌شوند.

آسانسورهای هوشمند

آسانسورهای هوشمند

چشم انداز تکنولوژیکی در حال تکامل باعث شده است که مصرف کنندگان ویژگی‌های جدیدتر و مبتکرانه را از سیستم‌های بالابر درخواست کنند. آسانسورهای مدرن نیاز به صرفه جویی در فضا، انرژی کارآمد، پایدار، زمان کارآمد، تعمیر و نگهداری حداقلی و مقرون به صرفه، ایمنی و دوام دارند.

ثابت شده است آسانسورهای هوشمند نسبت به آسانسورهای سنتی کارآمدترهستند؛ به ویژه در ساختمان‌های مرتفع که در آن‌ها ترافیک سنگین و زمان انتظار طولانی است. در این مقاله به برخی اجزای آسانسورهای هوشمند در سال ۲۰۲۳ اشاره شده است.

کلام پایانی

پیشرفت‌ها و نوآوری های قابل توجهی در صنعت آسانسور در حال افزایش است. در نتیجه این بخش در سال‌های اخیر دستخوش دگرگونی کلی شده است که سیستم حمل و نقل عمودی را در دسترس و هوشمند کرده است.

صنعت آسانسور در حال حاضر دوران جالبی را تجربه می‌کند. بازی آسانسور با موج بعدی پیشرفت‌های فنی جدید در این بخش به طور قابل توجهی تغییر خواهد کرد. هر سال بزرگ‌تر و بهتر می‌شود. آسانسورها، همراه با نگهداری، ارتقاء و سایر جنبه‌های آن، با پیشرفت‌های تکنولوژیک تکامل خواهند یافت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید