معرفی انجمن های تخصصی آسانسور آمریکا و اروپا

این مقاله با هدف بررسی و معرفی انجمن های تخصصی آسانسور آمریکا و اروپا و مجلات تخصصی در این زمینه تهیه گردیده است.

انجمن های تخصصی آسانسور آمریکا و اروپا

آنتونی آندون – قدیمی‌ترین انجمن تخصصی آسانسور ایران با نام سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران و خدمات وابسته در سال ۱۳۷۸ تأسیس شد. مجله دنیای آسانسور نیز به عنوان قدیمی‌ترین مجله تخصصی صنعت آسانسور در آذر ۱۳۷۸ فعالیت خود را آغاز نمود. با توجه به قدمت بیش از ۱۸ سال قدیمی‌ترین انجمن، مقاله جاری با هدف بررسی و معرفی انجمن های تخصصی آسانسور آمریکا و اروپا و مجلات تخصصی در زمینه آسانسور و پله برقی در ایالات متحده و نیز اروپا تهیه گردیده است.

انجمن های فعال در ایالات متحده

جهت آشنایی با راه سختی كه در صد سال گذشته در سایر جوامع برای رسیدن به لزوم نیاز به آموزش همگانی برای كاهش حوادث طی شده است، لازم است آشنایی اجمالی با انجمن های تخصصی آسانسور آمریکا و اروپا و تاریخچه انجمن‌ها داشته باشید. اولین انجمن تخصصی در سال 1894 با عنوان Elevator Constructors and Millwrights در شهر نیویورك تأسیس گردید.

  • انجمن IUEC
  • انجمن EMA
  • انجمن NAESA
  • انجمن CECA
  • TSSA
  • انجمن NEMI
  • انجمن NAEC
  • مركز آموزش NEIEP
  • مجله Elevator World

انجمن IUEC

International Union of Elevator Constructors در سال 1901 میلادی در پنسیلوانیا «اتحادیه بین المللی سازندگان آسانسور» با نام اختصاری IUEC تشكیل گردیده و در حال حاضر بیش از 55هزار عضو دارد.

انجمن EMA

انجمن Elevator Manufactures’ Association به معنای «انجمن سازندگان آسانسور» در سال 1914 تأسیس گردیده و به اختصار EMA نامیده شد. اولین قوانین ایمنی آسانسورهای مسافری و باری نیز توسط EMA در سال 1917 تدوین گردید.

انجمن NAESA

The National Association of Elevator Safety Authorities در سال 1969 میلادی، انجمن ملی ایمنی آسانسور ایالات متحده در میامی به نام اختصاری NAESA تشكیل شد. در حال حاضر انجمن یادشده دارای 2200 عضو فعال در ایالات متحده و كانادا است.

در سال 1988 میلادی، انجمن NAESA لزوم ایجاد كمیت‌های با هدف آموزش همگانی، بهو یژه کودکان، درباره چگونگی ایمن بودن آسانسورها، پلهبرقی‌ها و پیاده روهای متحرك مصوب نموده و در همین سال گروهی از بازرسان ایمنی، تأمین كنندگان و كارفرمایان اولین جلسات این كمیته را برگزار نمودند. سایر اعضای NEII، NAEC و مجله EW هستند.

انجمن CECA

Canadian Elevator Contractors Association، انجمن پیمانكاران آسانسور كانادا كه بیش از 40 سال از تأسیس آن گذشته و مسئولیت حفظ حقوق پیمانكاران كانادایی را دارد.

انجمن TSSA

Technical Standards and Safety Authority مؤسسه بازرسی TSSA در سال 1996 در كانادا تأسیس شد و مسئولیت بازرسی ایمنی تجهیزات مختلف از جمله آسانسور و پله برقی را به عهده دارد.

انجمن NEMI

National Elevator Manufacturing Industry در سال 1934 سازماندهی EMA تغییر نموده و نهایتاً انجمن یادشده به «انجمن ملی سازندگان صنعت آسانسور» با نام اختصاری NEMI تغییر یافت.

انجمن NEII

Inc. National Elevator Industry با توجه به شرایط صنعت و پیشرفت‌های صورت گرفته و نیز نیاز به پاسخگویی به مخاطرات موجود، در سال 1969 انجمن NEMI تغییر ساختار یافته و با سازماندهی جدید با مخفف NEII تغییر نام یافت. امروزه استانداردهای جدید ASME A17.1/CSA B44، ASME A17.3، ASME A17.6 و ASME A17.7/CSA B44.7 با مشاركت NEII تدوین می‌گردد.

انجمن NAEC

National Association of Elevator Contractors (انجمن ملی پیمانكاران آسانسور ایالات متحده) در سال 1940 میلادی تأسیس گردید. امروزه این انجمن بیش از 752 شركت عضو دارد.

مركز آموزش NEIEP

مركز آموزش National Elevator Industry Educational Program’s در سال 1995 میلادی با نظارت IUEC تأسیس گردیده و امروزه مسئولیت برگزاری دوره‌های تخصصی و عمومی آسانسور را در 36 مركز ایالات متحده به عهده دارد.

مجله Elevator World

مؤسسه دنیای آسانسور (Elevator World) در سال ۱۹۵۳ تأسیس گردید. امروزه Elevator World یكی از معتبرترین نشریات جهان بوده كه علاوه بر چاپ ماهیانه مجله، مجموعه‌ای بی نظیر از كتاب‌های تخصصی را در صنعت آسانسور و پله برقی منتشر نموده است.

طبق آخرین آمار بیش از ۳۰هزار نفر مشترك ماهیانه مجله چاپی بوده و نسخه آنلاین آن توسط بیش از ۹۰۰هزار نفر در سال مطالعه می‌گردد. با مرور تاریخچه فوق مجدداً به اهمیت هر یك از مجموعه‌های NAESA، NEII، NAEC و مجله Elevator World پی خواهیم برد.

مشاركت مجموعه‌های نامبرده در سال ۱۹۸۹ منجر به موافقت اصولی و در سال 1991 باعث تأسیس بنیاد ایمنی آسانسور و پله برقی به نام EESF (مخفف Elevator Escalator Safety Foundation) گردید.

بیشتر بخوانید:

انجمن های فعال در اتحادیه اروپا

در لیست انجمن های تخصصی آسانسور آمریکا و اروپا، نام انجمن‌های زیر به عنوان انجمن های فعال در اتحادیه اروپا به چشم می‌خورد.

  • انجمن ELCA
  • انجمن EFESME
  • انجمن ANACAM
  • انجمن EFLA
    انجمن ELA
  • انجمن LEIA
  • انجمن ANEI
  • انجمن ANICA
  • انجمن IAEE
  • مجله elevatori
  • مجله Lift Report

انجمن ELCA

European Lift & Lift Component Association (انجمن سازندگان آسانسور و قطعات مرتبط اتحادیه اروپا) با نام اختصاری ELCA در سال ۱۹۹۸ تأسیس گردیده و امروزه یكی از انجمن‌های مهم و تأثیرگذار در ایمنی و استاندارد اتحادیه اروپاست.

انجمن EFESME

انجمن European Federation for Elevator Small and Medium Sized Enterprises aisbl در سال ۲۰۰۵ میلادی تشكیل گردیده و در حال حاضر خود شامل 15 انجمن از ۱۴ كشور اتحادیه اروپا است. نمایندگان این انجمن در كمیته‌های CEN TC 10 برای تدوین استاندارد در اتحادیه اروپا حضور دارند.

انجمن ANACAM

انجمن National Association of Construction and Maintenance Lifts به تاریخ تأسیس ۱۹۷۲ میلادی، دارای بیش از ۴۰۰ شركت آسانسور است و نیز 12هزار صنعت‌گر در زمینه ساخت و بهره برداری عضو آن هستند. دفتر انجمن یادشده در كشور ایتالیا است.

انجمن EFLA

European Forum of the National Lift Associations نیز یکی دیگر از انجمن های تخصصی آسانسور آمریکا و اروپا است. اولین تلاش‌های مشترك اتحادیه اروپا برای یكسانسازی سطح ایمنی آسانسورها به سال 1990 میلادی و انجمن EFLA محدود می‌گردد.

انجمن ELA

با توجه به گستره وسیع جغرافیایی، فرهنگی و زبانی، در سال 2002 میلادی بر لزوم ارتقای جایگاه و وسعت كاری EFLA اتفاق نظر شد، بنابراین انجمن ELA با هدف ارائه خدمات آموزشی و فرهنگ سازی با مشاركت كلیه اعضای اتحادیه اروپا تشكیل گردید.

در حال حاضر ELA نمایندگی سازندگان آسانسور و فعالان صنعت را در اتحادیه اروپا (EU) و نیز منطقه آزاد تجاری اروپا (EFTA) به عهده دارد. جمعاً 24 كشور، شامل 23 كشور اتحادیه اروپا بههمراه تركیه، در انجمن ELA عضویت دارند. تعداد كل آسانسورهای موجود در اتحادیه اروپا 5/850/000 بوده و در هر سال 127 هزار آسانسور جدید نصب می‌گردد.

انجمن LEIA

این انجمن كه در سال 1997 در شهر لندن تأسیس گردیده  به عنوان انجمن آسانسور و پله برقی انگلستان (Lift Escalator Industry Association) است و 85 درصد فعالان صنعت آسانسور و پله برقی این كشور در آن عضو هستند.

انجمن ANEI

Associazione Nazionale Industrie Ascensori E Scale Mobili از قدیمی‌ترین انجمن‌های آسانسور و پله برقی اروپا در شهر میلان كه در سال 1945 تأسیس گردید.

انجمن ANICA

The National Association of Lifts Components Industries از انجمن‌های تولیدكننده قطعات ایتالیا كه در سال ۱۹۸۱ در شهر میلان تأسیس گردید.

انجمن IAEE

International Association of Elevator Engineers (انجمن بین المللی مهندسین آسانسور) كه مقر آن در لندن بوده و برگزاركننده كنگره علمی Elevcon است.

مجله elevatori

مجلهelevator در سال ۱۹۷۲ در میلان فعالیت خود را آغاز نموده و امروزه یكی از مجلات معتبر در زمینه ارائه مقالات آسانسور و پله برقی در اروپاست كه به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی منتشر می‌شود.

مجله Lift Report

از مجلات معتبر اروپا كه به دو زبان انگلیسی و آلمانی به مدت بیش از 40 سال در زمینه ارائه مقالات تخصصی آسانسور و پله برقی فعالیت می‌نماید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید