زنده ماندن زنی پس از سقوط آسانسور از طبقه 75 ساختمانی در نیویورک

زنده ماندن زنی پس از سقوط آسانسور از طبقه 75 ساختمانی در نیویورک

زنده ماندن زنی پس از سقوط آسانسور

ترجمه از کابین – در 28 ژوئیه 1945، یک حادثه غم انگیز در نیویورک رخ داد. یک هواپیما B-25 میچل در حالی که در مه غلیظ پرواز می‌کرد به طور تصادفی به ساختمان امپایر استیت برخورد کرد. این حادثه جان 14 نفر را گرفت. اما این داستان مربوط به زنده ماندن زنی پس از سقوط آسانسور از طبقه 75 ساختمانی در نیویورک است. داستان این بازمانده به نام بتی لو الیور به قدری جالب است که تقریباً 80 سال بعد همچنان توجه مردم را به خود جلب می‌کند. در آن روز، الیور موفق شد دو بار مرگ را فریب دهد، بار دوم با نجات یافتن از سقوط آسانسور بود.

داستان سانحه هواپیما در نیویورک

این هواپیما قرار بود در فرودگاه لاگواردیا فرود بیاید، اما به دلیل شرایط مه آلود نتوانست. خلبان درخواست فرود در نیویورک را داد. اعتقاد بر این است که این هواپیما بسیار نزدیک به ساختمان کرایسلر پرواز کرد و پس از آن، خلبان که به دلیل مه آلود بودن هوا، میدان دید کافی نداشت؛ از مسیر منحرف و به ساختمان امپایر برخورد کرد.

در ساعت 9:40 صبح، B-25 به ساختمان بین طبقه 78 و 80 برخورد کرد. سه نفر در هواپیما و 11 نفر در ساختمان جان باختند. آتش نشانی موفق شد بعد از 40 دقیقه آتش را خاموش کند.

بیشتر بخوانید:

ارائه آسانسور EOX برای ساختمان های مدرن توسط شرکت TKE

بازمانده سقوط آسانسور از طبقه 75 ساختمانی در نیویورک

داستان جالب در این سانحه دلخراش، زنده ماندن زنی پس از سقوط آسانسور است. بتی لو الیور در آن زمان 20 ساله بود و به عنوان اپراتور آسانسور در ساختمان کار می‌کرد. هنگام برخورد هواپیما، آسانسور در طبقه 80 بود. شدت این برخورد به حدی بود که او را از آسانسور به بیرون پرتاب کرد و دچار سوختگی شد.

پس از انجام  کمک‌های اولیه او را با یک آسانسور دیگر به طبقه همکف فرستادند؛ اما به دلیل آسیب دیدن کابل‌ها، آسانسور از طبقه 75 سقوط کرد. دلیلی که سبب زنده ماندن الیور شد، این بود که کابل‌های انباشته شده در پایین شدت ضربه را هنگام برخورد کابین کاهش داده بود. چندین ماه طول کشید که او بهبودی کامل پیدا کند؛ اما او توانست تاکنون با سلامتی زندگی کند.

جالب است بدانید این طولانی‌ترین سقوط آسانسوری نیست که مردم از آن جان سالم به در برده‌اند. چند سال پیش در شیکاگو آسانسوری از طبقه 84 یک ساختمان سقوط کرد که به طولانی‌ترین سقوط آسانسور معروف است که در آن مرگ و میر وجود نداشته.

مترجم: نعیمه گلی

منبع:

https://www.iflscience.com/the-woman-that-survived-her-elevator-falling-for-75-floors-74732

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید