آزمایش آسانسور SpaceX توسط فضانوردان ناسا

دو فضانور ناسا اخیرا از آزمایش آسانسور SpaceX خبر دادند.

آزمایش آسانسور SpaceX

ترجمه از کابین – دو فضانور ناسا اخیرا از آزمایش آسانسور SpaceX خبر دادند. این آسانسور با سیستم Starship طراحی شده است. هدف اصلی طراحی این آسانسور برای ماموریت‌های Artemis III و IV ناسا است.

این آسانسور تجهیزات و خدمه را بین منطقه قابل سکونت استارشیپ و سطح ماه حمل می‌کند. آزمایش آسانسور SpaceX به فضانوردان اجازه داد تا با طراحی و نحوه جابجایی توسط آسانسور آشنا شوند. همچنین این یک فرصت مناسب برای دریافت نظرات و انتقادات سازنده‌ی فضانوردان در زمینه استفاده از آسانسور در سفرهای فضایی را فراهم می‌کند.

تاسیسات اسپیس ایکس در هاثورن، کالیفرنیا، ماکت آسانسوری با یک کابین و مجموعه‌ای کامل از قطعات مکانیکی ساخته‌اند. در طول این نمایش، فضانوردان ناسا لباس‌های فضایی پوشیدند که اندازه لباس و محدودیت‌های حرکتی را که خدمه در ماه با آن مواجه خواهند شد، شبیه‌سازی می‌کنند.

Axiom Space لباس‌های فضایی پیشرفته جدیدی ساخته است و خدمه Artemis III از آنها استفاده خواهند کرد. فضانوردان بازخوردهای مناسبی را در مورد سیستم کنترل آسانسور، مانند قفل درب‌ها، رابط‌های استقرار سطح شیب دار برای حرکت به داخل و خارج از کابین آسانسور، فضای موجود برای محموله و عملیات دینامیکی در حین حرکت کابین در امتداد یک سیستم ریلی عمودی ارائه کردند.

بیشتر بخوانید:

بلبرینگ آسانسور: کارکرد، مزایا و خرید

مترجم: نعیمه گلی

منبع:

https://www.msn.com/en-us/news/technology/nasa-astronauts-test-spacex-elevator-concept-for-artemis-lunar-lander/

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید