نوسازی آسانسورهای پارک ملی Carlsbad Caverns توسط شرکت TK Elevator

نوسازی آسانسورهای پارک ملی Carlsbad Caverns توسط شرکت TK Elevator جهت افزایش بهره وری، بهبود تجربه کاربران و حفاظت از محیط زیست

آسانسورهای پارک ملی Carlsbad Caverns

نعیمه گلی، کابین نیوز – شرکت TK Elevator، آسانسوری را در پارک ملی Carlsbad Caverns نصب می‌کند که امکان دسترسی به فضای زیرزمینی پارک را به بازدید‌کنندگان می‌دهد. این پروژه دو‌ساله شامل ساخت دو آسانسور کششی جدید در عمق ٧۵٠ فوت زیر سطح زمین است. این شرکت همچنین از آسانسورهای پارک ملی Carlsbad Caverns خبر داد. در ادامه بیشتر درباره آسانسورهای جدید پارک ملی Carlsbad Caverns و تعمیر آسانسورهای قدیمی این پارک صحبت می‌کنیم.

حفاظت و ارتقای میراث جهانی

پارک ملی Carlsbad Caverns

پارک ملی Carlsbad Caverns در صحرای Chihuahuan نیومکزیکو واقع شده است. این از بیش از ١٠٠ غار آهکی تشکیل شده است که آن را به مکانی علمی و عمومی با نزدیک به ۵٠٠٠٠٠ بازدید کننده در سال تبدیل کرده است.

نجات هیجان‌انگیز مسافران از آسانسورهای پارک ملی Carlsbad Caverns

گیر کردن مسافران در پارک ملی غار

در 26 مارس، یکی از آسانسورهای پارک ملی Carlsbad Caverns در 740 فوت زیر سطح زمین با سه مسافر در حین حرکت به دلیل یک مشکل مکانیکی گیر کرد.

محیط بانان خدمات پارک ملی از طریق سیستم تلفن آسانسور با بازدیدکنندگان در ارتباط بودند تا از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کنند و نگرانی آن‌ها را کاهش دهند. این پارک تیم بین سازمانی جستجو و نجات متشکل از سازمان آتش نشانی کارلزباد و محیط بانان خدمات پارک ملی (NPS) را فعال کرد.

تیم امداد در مسیر بالابر دکل‌هایی را راه‌اندازی کرد و با سه امدادگر EMT در داخل آسانسور عملیاتی و یک تکاور NPS در بالا، به سمت کابین آسانسور متوقف شده حرکت کردند. پس از رسیدن به بازدیدکنندگان، تیم هر بازدید کننده را با یک طناب نجات مهار کرد و آن‌ها را از طریق دریچه‌های فرار پشت بام به آسانسور عملیاتی منتقل کرد. پس از 3.5 ساعت، بازدیدکنندگان با روحیه خوب به مرکز بازدیدکنندگان پارک بازگشتند.‌

نوسازی سیستم آسانسور پارک ملی Carlsbad Caverns

تعمیر سیستم آسانسور پارک ملی Carlsbad Caverns

سیستم اصلی آسانسور که در سال ١٩۵۵ نصب شد، نیاز به تعمیر و نوسازی داشت تا سفر ایمن و راحتی را برای بازدید‌کنندگان فراهم کند. سیستم آسانسور جدید دسترسی بازدید‌کنندگان به غار‌های کارلزباد را بهبود می‌بخشد. نوسازی نوسازی آسانسورهای پارک ملی Carlsbad Caverns امکان کاوش راحت افراد در اعماق غار را برای عموم فراهم کرده است. آسانسورهای جدید پارک ملی ازدحام پیمانکاران، محققان و کارکنان پارک را نیز کاهش می‌دهند.

دلایل و اهداف نوسازی آسانسور پارک ملی Carlsbad Caverns

خرابی و از کار افتادن آسانسورهای پارک ملی، مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد کرد. جدا از ترس و وحشتی که بازدیدکنندگان هنگام حادثه تجربه کردند، شرایط بازدید از پارک دشوار شد. البته خرابی آسانسورهای این پارک فرصت خوبی برای افزایش جذابیت ظاهری پارک از طریق تعمیر آن‌ها بود.

افزایش بهره‌وری و بهبود تجربه بازدید‌کنندگان و تعهد به ایمنی و حفاظت از محیط‌زیست، 2 هدف دیگر بودند که از نظر شرکت TK Elevator اهمیت بالایی دارد.

بیشتر بخوانید:

افزایش بهره‌وری و بهبود تجربه بازدید‌کنندگان

افزایش بهره‌وری و بهبود تجربه بازدید‌کنندگان

تجهیزات جدید و به روزرسانی‌های صورت گرفته در سیستم آسانسور پارک، نه‌تنها به ایمنی بیشتر منجر می‌شود بلکه تجربه بازدید‌کنندگان را نیز به طور چشمگیری بهبود می‌بخشد. آسانسور‌های جدید پارک ملی با سرعت و کارآیی بیشتر، امکان جابه‌جایی تعداد بیشتری از بازدید‌کنندگان در زمان کمتر را فراهم می‌کنند.

این امر به کاهش زمان انتظار و ازدحام کمک کرده و تجربه کلی بازدید از غار‌ها را لذت‌بخش‌تر می‌سازد. همچنین، سیستم‌های مدرن کنترل و مانیتورینگ به پرسنل پارک امکان می‌دهند تا به طور موثرتری بر عملکرد آسانسور‌ها نظارت داشته و در صورت بروز هرگونه مشکل، به‌سرعت اقدام کنند.

تعهد به ایمنی و حفاظت از محیط‌زیست

تعهد به ایمنی و حفاظت از محیط‌زیست در پارک ملی

تیمی متشکل از شش متخصص TK Elevator به پروتکل‌های ایمنی سختگیرانه پایبند بودند و هر مرحله از فرآیند ساخت‌و‌ساز را با دقت برنامه‌ریزی و اجرا کردند. زیرا حفاظت از محیط زیست یکی از اهداف همیشگی و مهم این شرکت است.

مرحله برنامه‌ریزی شامل ارزیابی دقیق ریسک و برنامه‌های اضطراری برای کاهش خطرات احتمالی بود. این تعهد به ایمنی همچنین شامل حفاظت از محیط‌زیست منحصر‌به‌فرد غار‌ها بود. به‌عنوان بخشی از برنامه‌ریزی، تیم متخصصان محیط‌زیست نیز با پروژه همکاری کرده تا اطمینان حاصل کنند که هیچ‌گونه آسیبی به اکوسیستم حساس و گونه‌های نادر موجود در غار‌ها وارد نشود.

جرمی رین وا‌تر، مدیر عامل آمریکا، TK Elevator، گفت: «این یک پروژه منحصر‌به‌فرد بود که نیاز به تمرکز فراوان داشت. روند ساخت‌و‌ساز بسیار متمایز بود و اکنون، بازدید‌کنندگان می‌توانند با خیال راحت و ایمنی فراوان از آسانسور‌های پارک ملی Carlsbad Caverns بازدید کنند.»

تکنیک‌های ساخت‌و‌ساز متفکرانه TK Elevator

تکنیک‌های ساخت‌و‌ساز متفکرانه TK Elevator در پارک ملی Carlsbad Caverns

با توجه به ویژگی‌های پارک ملی Carlsbad Caverns، نصب آسانسورهای این پارک نیاز به سطح بالایی از تخصص مهندسی دارد. از‌جمله چالش‌های پروژه، انتقال مواد به انتهای غار است که نیاز به دقت و برنامه‌ریزی دقیقی دارد.

تمام تجهیزات و مواد با دقت به داخل چاه آسانسور منتقل و مونتاژ شد تا از یکپارچگی ساختاری آسانسور جدید اطمینان حاصل شود. تیم TK Elevator اجزای مهم مانند ریل‌ها، ماشین‌آلات، کابل‌ها، تسمه‌های کابین و… نوسازی می‌کند.

با توجه به سطح رطوبت بالای غار، طراحان سیستم از فولاد گالوانیزه و ضد زنگ استفاده کردند. این نوع فولاد و ورق‌های ضدزنگ باعث اطمینان از دوام و مقاومت در برابر خوردگی می‌شوند. به این ترتیب سیستم آسانسورهای این پارک قابل اعتماد و با طول عمر بالا هستند.

با مراجعه به لینک زیر می‌توانید متن اصلی داستان نوسازی آسانسورهای پارک ملی Carlsbad Caverns را مطالعه کنید.

https://www.tkelevator.com/global-en/newsroom/press-releases/

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید