مدیرعامل شرکت بازرگانی مهندسی سپنتا رهرو: استفاده از برندهای خارجی، ضعف تولیدکنندگان آسانسور است

مدیرعامل شرکت بازرگانی مهندسی سپنتا رهرو گفت: استفاده از برندهای خارجی، ضعف تولیدکنندگان صنعت آسانسور است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی مهندسی سپنتا رهرو

مهندس عزت الله رهرو مقلب به داریوش، مدیرعامل شرکت بازرگانی مهندسی سپنتا رهرو، در گفتگوی خود با  کابین نیوز با ، به بررسی سوابق این شرکت پرداخت. وی گفت: از سال 1363 فعالیت در صنف آسانسور را شروع کردیم.

مهندس رهرو ادامه داد: از اینکه تولید آسانسور بومی شده است بسیار خوشحالیم، زیرا همه چیز واردات بود و دسترسی به بسیاری از کالاها بسیار سخت بود. خوشبختانه تولیدات داخلی باعث رشد صنعت آسانسور ایران شد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی مهندسی سپنتا رهرو افزود: البته وجود واردات باعث می‌شود تا بسیاری از تولید کنندگان، کالاهای مرغوب‌تر و با کیفیت‌تری مطابق با نیاز مشتریان تولید کنند. من همیشه تمامی اعضای صنف آسانسور را تحسین می‌کنم علی الخصوص تولید کنندگان صنف آسانسور، زیرا باعث پیشرفت هر چه بیشتر این صنعت می‌شوند.

رهرو گفت: در حال حاضر شرایط اقتصادی ایران خیلی مناسب تولیدات نیست، زیرا صنعت آسانسور خیلی گسترده است. تکنولوژی نیز پیشرفت‌های روزافزونی دارد. اعضای صنعت آسانسور نیز برای رسیدن به جایگاه مطلوب در این صنعت و ارائه محصول خوب به مصرف کنندگان، تلاش زیادی می‌کنند. زیرا آسانسور کالایی بسیار ویژه و خاص است و با جان انسان‌ها سر و کار دارد و امنیت و آرامش در آن اهمیت زیادی دارد. به همین علت باید مواد اولیه مصرفی در آسانسور دارای بهترین کیفیت باشد تا آسیبی برای مسافران نداشته باشد.

مقایسه آسانسورهای ایرانی و خارجی

وی درباره مقایسه آسانسورهای ایرانی و خارجی گفت: ما در سال‌های اخیر در زمینه تولیدات آسانسور پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم. حتی گاهی اوقات تولیداتی داریم که در مقایسه با مشابه خارجی دارای کیفیت و عملکرد بسیار بهتری هستند. اما متاسفانه شرکت‌های داخلی برای فروش بیشتر از برندهای خارجی استفاده می‌کنند؛ اما باید شرکت‌های داخلی برای برندسازی، برخی از سختی‌ها را تحمل کنند.

مهندس داریوش اضافه کرد: اگر ما بخواهیم از نام تجاری شرکت‌های خارجی استفاده کنیم، هیچ موقع شناخته شده نخواهیم شد. به عنوان مثال در حال حاضر در ایران، بسیاری از شرکت‌ها درب سلکوم را با نام تجاری سلکوم تولید می‌کنند، در صورتی که این کار به جز رشد فروش این برند نتیجه دیگری ندارد.

استفاده از برندهای خارجی، ضعف تولید کنندگان صنف آسانسور است. ما کالاها بسیار خوبی می‌سازیم که به خوبی قابلیت رقابت با کالاهای مشابه خارجی را دارند.

رهرو در ادامه گفت: اگر تولیدکنندگان داخلی آسانسور، قطعات را با نام تجاری خود بسازند پیشرفت ما بیشتر می‌شود. ما هیچ چیزی کم نداریم. البته بسیاری از شرکت‌های داخلی نیز با نام تجاری خود فروش بسیار بالایی دارند. ممکن است فروش برای این شرکت‌ها در ابتدای کار سخت باشد؛ اما به مرور زمان بسیاری از خریداران به مشتری وفادار تبدیل می‌شوند.

اکثر تولید کنندگان داخلی قطعات آسانسور، قطعات بسیار مرغوب و باکیفیتی تولید می‌کنند. کیفیت و بسته بندی این قطعات به اندازه‌ای خوب است که بسیاری از مشتریان باور ندارند که این قطعات ایرانی هستند.

وی در پایان گفت: واردات آسانسور باید همیشه باشد. اما تولیدات ایرانی باید از نظر قیمت و پشتیبانی طوری باشد که واردات به حداقل برسد.

سایر گفت‌وگوهای ما با فعالان صنعت آسانسور و پله برقی را از اینجا ببینید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید