روش های ارتقاء سیستم آسانسور در مراکز درمانی و بیمارستان ها

در این مقاله درباره روش های ارتقاء آسانسور در مراکز درمانی و ۵ مزیت مدرن سازی آسانسورهای بیمارستان‌ها صحبت می‌کنیم.

روش های ارتقاء آسانسور در مراکز درمانی

نعیمه گلی، کابین نیوز – ایمنی و سرعت در آسانسورهای مراکز درمانی بسیار مهم است. بیماران و دیگر مراجعین این مراکز انتظار دارند هر کمترین زمان ممکن و با امنیت بالا به طبقه مورد نظر برسند. کارکنان و پرستاران هنگام حمل و نقل بیماران، به آسانسورهای سریع و قابل اعتماد نیاز دارند. به همین دلیل تعمیر و نگهداری منظم و به روز رسانی سیستم‌های آسانسور در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها امری ضروری است. لذا در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با روش های ارتقاء آسانسور در مراکز درمانی و ۵ مزیت مهم مدرن سازی آسانسورهای مراکز درمانی صحبت کنیم.

1. کاهش ترافیک و بهبود جریان حرکت مسافران

در یک بیمارستان یا مرکز مراقبت‌های بهداشتی، بسیار مهم است که زمان انتظار را به حداقل برسانید تا ارائه دهندگان و بیماران به راحتی در ساختمان حرکت کنند. اما وقتی آسانسوری را برای مدرن‌سازی از سرویس خارج می‌کنید، فشار روی آسانسورهای باقی‌مانده را افزایش می‌دهید.

یک سیستم اعزام مقصد می تواند به حل این مشکل کمک کند. این سیستم با توجه به مقصد مسافران، آسانسور در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و باعث می‌شود تعداد توقف‌ها کاهش یافته و افراد سریع‌تر به طبقه مورد نظر برسند.

پیشنهاد می شود قبل از شروع سایر روش های ارتقاء آسانسور در مراکز درمانی و دیگر موارد نوسازی آسانسور، یک سیستم اعزام مقصد نصب کنید. سپس، وقتی یکی از آسانسورها را برای ارتقاء سیستم از سرویس خارج می‌کنید، مابقی آسانسورها با عملکرد بهینه‌تری در اختیار افراد قرار می‌گیرند. همچنین پس از اتمام نوسازی در جریان حرکت افراد و کاهش حجم ترافیک تاثیر دارد.

سیستم اعزام مقصد آسانسور

2. کنترل و مدیریت عملکرد آسانسور

در یک محیط درمانی، به سیستم‌هایی نیاز دارید که بتوانید حتی در شلوغ‌ترین ساعات نیز آسانسورها را مدیریت کنید. روش های ارتقاء آسانسور در مراکز درمانی به خوبی امکان مدیریت و کنترل عملکرد آسانسورها را در اختیار شما قرار می‌دهند.

سیستم کنترل کننده‌ای به نام “Code Blue” به شما این امکان را می‌دهد که عملیات آسانسور را مدیریت کنید. همچنین شما می‌توانید به منظور جلوگیری از اختلال در جریان حرکت مسافران، آسانسور مورد نظر خود را برای حرکت در طبقات مختلف ساختمان رزرو کنید.

این سیستم که یکی از روش های ارتقاء آسانسور در مراکز درمانی است حتی کوچک‌ترین ضعف و افت عملکردی آسانسور را تشخیص می‌دهد. این امر به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تعمیر و نگهداری آسانسور این امکان را می‌دهد که مشکلات احتمالی را قبل از بروز حوادث و خرابی‌های پرهزینه، رفع کنند.

کنترل و مدیریت عملکرد آسانسور

پیشنهاد مطالعه:

امنیت سایبری در شهرهای هوشمند + چالش‌ها و راهکارها

3. افزایش ایمنی آسانسور

ایمنی و راحتی دو مورد از مهم‌ترین الزامات هر آسانسور، به ویژه آسانسورهای مراکز بهداشتی و درمانی است. استفاده از درب‌های جدید در سیستم به شما کمک می‌کند تا آخرین استانداردهای ایمنی را در مراکز خود رعایت کنید.

پیش از این، معمولا از سنسورهای تک فتوسل برای تشخیص موانع استفاده می کردند که زیاد حساس و دقیق نبودند؛ اما امروزه به استفاده از فتوسل‌های پرده‌ای و دیگر تجهیزات ایمنی جدید حتی کوچ‌ ترین موانع نیز قابل شناسایی هستند. همین امر سبب افزایش ایمنی و راحتی سفر می‌شود.

افزایش ایمنی آسانسور

4. حفظ نظافت و جلوگیری از آسیب دیدگی آسانسور

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها در یک بیمارستان به حداقل رساندن خطر ابتلا به عفونت‌های ثانویه توسط بیماران است. از زمان بروز ویروس کرونا نیز بسیاری از روش های ارتقاء آسانسور در مراکز درمانی، در راستای حفظ نظافت و کاهش آلودگی در آسانسورها هستند.

آسانسورها یکی از شلوغ‌ترین مناطق در یک بیمارستان هستند؛ مکان‌هایی که عوامل بیماری زا می‌توانند بین بیماران منتقل شوند. بنابراین تمیز کردن آسان و سریع آن‌ها بسیار مهم است.

COVID-19 باعث جهشی در فناوری بهداشت آسانسور شد. راه حل‌هایی مانند محصولات Schindler CleanMobility به کاهش تماس و افزایش فاصله اجتماعی کمک می کند. فناوری حسگر و کدهای QR را می‌توان برای تماس با آسانسور استفاده کرد، بنابراین نیازی به فشار دادن دکمه‌ها نیست.

این نوآوری‌ها برای رفع نگرانی‌های مسافران در طول همه‌گیری ویروس کرونا ایجاد شد اما هنوز هم در آسانسورهای بیمارستانی و مکان‌های شلوغ استفاده می شود. همچنین برای جلوگیری از خرابی کابین آسانسور می‌توانید سپرهای محافظ نصب کنید تا کابین آسانسورها را از آسیب‌های ناشی از برخورد تصادفی برانکاردها و ویلچرها به دیوارها حفظ کنید.

سیستم Schindler CleanMobility

5. کاهش خرابی آسانسور

شما با استفاده از روش های ارتقاء آسانسور در مراکز درمانی، هوشمندسازی آسانسور و نصب سیستم‌های دیجیتال می‌توانید برنامه تعمیر و نگهداری آسانسور را، متناسب با نیاز تجهیزات و ساختمان خود برنامه ریزی کنید. فناوری جدید، مانند Schindler Ahead، به شما این امکان را می‌دهد که به طور مداوم بر آسانسورهای خود نظارت کنید.

حسگرهای نصب شده در سیستم آسانسور مشکلات احتمالی را پیدا می‌کنند، بنابراین ارائه‌دهنده خدمات تعمیر و نگهداری می‌تواند آن‌ها را به سرعت یا حتی گاهی قبل از وقوع خرابی برطرف کند.

کلام آخر

همانطور که می‌دانید در زندگی شهری امروز حذف آسانسور از ساختمان‌ها باعث بروز مشکلات فراوانی می‌شود. شما با نصب آسانسور و رعایت نکات گفته شده در این مقاله روش های ارتقاء آسانسور در مراکز درمانی را بررسی کردیم. این روش‌ها تاثیر بسیار زیادی در تسهیل رفت و آمد افراد در ساختمان دارند و ارزش ساختمان خود را نیز افزایش می‌دهند.

منبع:

https://www.schindler.com/en/media/news-press-releases/5-ways-to-upgrade-your-healthcare-elevator-for-safety-and-reliability.html

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید