آماده سازی ایستگاه‌های مترو تهران برای معلولان

به گزارش کابین نیوز پرویز ظهراب زاده معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران از آماده سازی ایستگاه‌های مترو تهران برای معلولان خبر داد.

آماده سازی ایستگاه‌های مترو تهران برای معلولان

به گزارش کابین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) پرویز ظهراب زاده معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران از آماده سازی ایستگاه‌های مترو تهران برای معلولان خبر داد.

وی گفت: از سال ۱۳۹۹ شرکت مترو تهران در ۵ بخش مختلف اقدامات مختلفی انجام می‌شود. این بخش‌ها شامل نصب آسانسور، افزایش پله‌های برقی ایستگاه ها، تعبیه خطوط بساوایی، ایجاد رمپ معلولان و همچنین احداث گیت عریض ویلچر هستند. ثمره این فعالیت‌ها در ۴۲ ایستگاه از خطوط ۳ ، 4 ، ۶ و ۷ قابل مشاهده است.

در راستای تسهیل رفت و آمد معلولین در ایستگاه‌های مترو تهران، شرکت مترو تهران اقدامات متعددی را از سال ۱۳۹۹ آغاز کرده است. کیفیت و تنوع این اقدامات به صورت سالیانه در حال افزایش است.

تجهیز ایستگاه‌های جدید مترو تهران برای تردد راحت معلولان

وی در مورد برنامه‌های سال جاری و اقدامات برنامه ریزی شده در آماده سازی ایستگاه‌های مترو تهران برای معلولان برای خطوط جدید نیز صحبت کرد. ظهراب زاده گفت: در ایستگاه علامه جعفری نیز مسیری ویژه نابینایان تعبیه شده است.

در این ایستگاه که نخستین افتتاحیه شبکه مترو تهران طی سال ۱۴۰۲ بود، گیت عریض ویلچر، پله برقی و میله دستگرد تعبیه شد. همچنین رمپ ورودی و آسانسور این ایستگاه از دسترسی دوم آن نیز در حال اجرا است.

همچنین ورودی سوم ایستگاه بریانک در خط ۷ که به صورت ویژه برای توان خواهان طراحی شده است، در مرداد ماه به بهره برداری رسید. در خط ۷ مجوز بهره برداری از ۱۵ دستگاه آسانسور برای ایستگاه‌های مهدیه، برج میلاد، بوستان گفتگو، هلال احمر، کمیل و چهل تن دولاب اخذ شد.

معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران در پایان صحبت‌های خود افزود: در تمام طراحی‌های انجام شده برای ایستگاه‌های خطوط جدید (خط ۸ تا خط 11) و ایضاً ایستگاه‌های در نظر گرفته شده برای پروژه‌های توسعه شرقی خط 2 ، توسعه شمال غربی خط ۷ و نیز توسعه شرقی خط ۴ هم ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت، طبق نشریه ۸۹۳ – ض رعایت شده است تا خدمات کیفی و کمی مورد نظر، طبق قوانین متناظر با این امر اعمال شوند.

بیشتر بخوانید:

مدرن سازی 16 آسانسور توسط Otis در سانفرانسیسکو

منبع: tinn

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید