جایگاه مشاور کسب و کار در صنعت آسانسور و پله برقی

در این مقاله نیز قصد داریم شما را با جایگاه و نقش مشاور کسب و کار در صنعت آسانسور و پله برقی صحبت کنیم.

مشاور کسب و کار در صنعت آسانسور و پله برقی

امید هاشمی – لحظه‌ای تصور کنیم که آیا زندگی سالم و موفق بدون دریافت مشاوره از کارشناس‌های مطلع و متعهد امکان‌پذیر است؟ همه ما از ابتدای تولد یا حتی پیش از آن تا پایان عمر از نظرات مشاوران کارشناس استفاده می‌کنیم. مشاور پزشکی و روانپزشکی، مشاور تحصیلی، مشاور مهاجرت، مشاور حقوقی، مشاور مالی و اقتصادی و ده‌ها مشاور دیگر که در طول زندگی از آن‌ها خدمات دریافت می‌کنیم و در عوض به آن‌ها پول می‌پردازیم. اما این پول پرداختی به مشاوران را از کجا به دست می‌آوریم؟ پاسخ روشن است؛ از کسب و کارمان. پس چرا برای توسعه کسب و کار از توصیه‌های یک مشاور زبده استفاده نکنیم؟ در این مقاله نیز قصد داریم شما را با جایگاه و نقش مشاور کسب و کار در صنعت آسانسور و پله برقی صحبت کنیم.

نقش مشاوران در موفقیت کسب و کارها

هرچند در بسیاری از موارد صاحبان کسب و کار معتقدند که «ما به موضوعات کسب و کار خود احاطه کامل داریم و نیازی به دریافت مشاوره در این زمینه نداریم!» جمله‌ای که برای ما مشاوران کسب و کار بسیار آشناست.

یک پرسش ساده؛ آیا لزوماً یک آشپز خوب می‌تواند یک رستوران راه اندازی و آن را با موفقیت مدیریت کند؟ پرسش ساده‌تر؛ آیا یک خلبان خوب میتواند یک طراح خوب جنگنده نیز باشد یا برعکس، یک طراح هواپیما لزوماً می‌تواند همزمان خلبان خوبی هم باشد؟

بیشتر بخوانید:

اهمیت مشاوره در کسب و کارهای تخصصی

حضور مشاور کسب و کار در صنعت آسانسور و پله برقی بسیار ضروری است. مهارت و دانش انجام یک کار مانند آشپزی با مهارت و دانش گرداندن و مدیریت یک رستوران با ده‌ها وظیفه و مسئولیت کوچک و بزرگ بسیار متفاوت است. به عبارت دیگر می‌توان گفت که در بهترین حالت، آن آشپز فقط بخش کوچکی از ابزارهای ایجاد یک رستوران را در اختیار دارد که فقط همان هنر آشپزی است که البته در جای خود بسیار مهم است.

فرض کنید آن آشپز دوست صمیمی شماست. هنگامی که می‌شنوید سرمایه‌ای فراهم کرده است و می‌خواهد رستورانی راه اندازی کند، به او چه می‌گویید؟ آیا او را تشویق می‌کنید که این کار را هرچه زودتر انجام دهد زیرا او آشپز بسیار خوبی است؟ اگر از شما دعوت کند در این سرمایه گذاری با او شریک شوید، حاضر به این انجام کار هستید؟ آیا مایل هستید با کسی که فقط مهارت‌ها و دانش محدودی درباره انجام یک کار دارد، شریک شوید؟ آیا تا به حال در این شرایط قرار گرفته‌اید؟

بی شک اگر کمی فکر کنید، متوجه می‌شوید که پختن غذا در آشپزخانه منزل در فضایی به دور از تنش و استرس حتی اگر نتیجه بسیار مطلوب و لذیذی هم داشته باشد، با پختن غذا در یک رستوران و ارائه آن به دیگران و دریافت پول و خرید مواد اولیه، کسب مجوزهای لازم بهداشتی و… بسیار متفاوت است.

اکنون شما به دوست خود چه توصیه‌ای می‌کنید؟ آیا همچنان او را تشویق می‌کنید که کار راه اندازی رستوران را آغاز کند؟ یا به او توصیه می‌کنید که پیش از انجام هر کاری ابتدا نزد یک مشاور کسب و کار برود که در زمینه راه‌اندازی رستوران تخصص دارد و از او درباره مسائل پیرامون این کار بپرسد؟

افزایش تقاضا برای مشاوره کسب‌وکار

اگرچه فعالیت مشاوره در زمینه کسب و کار از دیگر موضوعات مانند مشاوره پزشکی یا حقوقی عمر کوتاه‌تری دارد؛ اما در سال‌های اخیر به دلیل رشد چشمگیر رقابت در همه مشاغل، هر روز به اهمیت این شاخه از مشاوره افزوده می‌شود.

گام نخست در دریافت توصیه از سوی مشاور، مفهومی عمیق به نام «پذیرش» است؛ به این معنی که صرف نظر از اینکه چه کسی را برای مشاوره انتخاب کرده‌ایم یا اینکه توصیه‌های او چقدر برای ما هزینه خواهد داشت، داشتن حس اعتماد به مشاوره و توصیه‌های سازنده او مهم‌ترین گام در جریان مشاوره است.

در واقع باید به مشاور اطمینان پیدا کنیم و بپذیریم که راهنمایی‌های او می‌تواند من و سازمان را به سمت جلو و مسیر درست هدایت کند. البته ناگفته پیداست که بار ایجاد این حس اعتماد بر دوش خود مشاور است.

اوست که چه در رفتار و چه در گفتار باید این فضا را فراهم کند که برای ایجاد رشد و دگرگونی مثبت پا به عرصه گذاشته است و از همه توان و تلاش خود استفاده می‌کند تا این امر به حقیقت بپیوندد.

اهمیت مشاور کسب و کار در صنعت آسانسور و پله برقی

در صنعت آسانسور و پله برقی نیز که افراد در شاخه‌های مختلف تخصصی مشغول فعالیت هستند، دریافت مشاوره کسب و کار در کنار دریافت خدمات از مشاوران دیگر، مورد نیاز و در حال رشد است.

اینک باید به طور گذرا به چالش‌هایی که دست اندرکاران تولید و خدمات با آن روبه رو هستند اشاره کنیم و به نقش مشاور کسب و کار در صنعت آسانسور برای رفع مشکلات این صنعت بپردازیم. در مقاله‌های بعدی نیز به طور دقیق‌تر این موضوعات را واکاوی خواهیم کرد.

از این مطالب که بگذریم، احساس می‌شود که مدیران و کارآفرینان دست اندر کار صنعت آسانسور بیش از همه چیز به دریافت مشاور در زمینه‌های زیر علاقه مند هستند:

۱. تفکر و برنامه ریزی استراتژیک؛ ۲. اجرا و کنترل استراتژی؛

۳. هدف گذاری؛ ۴. مدیریت سبد محصول؛ ۵. مدیریت منابع انسانی.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید