قیمت بالابر سیار یا متحرک به چه مواردی بستگی دارد؟

اگر قصد خرید بالابر سیار را دارید و مایلید از قیمت بالابرها مطلع شوید، برای آشنایی با جزئیات قیمت بالابر سیار و یا متحرک، در ادامه با ما همراه شوید.

قیمت بالابر سیار

بالابر سیار و یا بالابر متحرک و یا پرتابل، دارای حرکت عمودی در جهت ارتفاع و بعضا دارای حرکت افقی به دلیل مجهز بودن بالابر به چرخ می‌باشد. با توجه به کاربردی بودن بالابرهای سیار، از این دستگاه‌ در بسیاری از واحدهای تجاری و کارگاهی استفاده می‌شود. به طور کلی بالابرها بر اساس نوع و کاربردی که دارند، در فضاهای مختلفی از جمله ساختمان‌ها، ایستگاه‌های مترو، فرودگاه‌ها، اماکن عمومی و… برای جابجایی افراد و یا بارها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر قصد خرید بالابر سیار را دارید و مایلید از قیمت بالابرها مطلع شوید، برای آشنایی با جزئیات قیمت بالابر سیار و یا متحرک، در ادامه با ما همراه شوید.

قیمت بالابر سیار یا متحرک به چه مواردی بستگی دارد؟

بالابر متحرک، یک نوع بالابر است که برای انتقال بار و یا انسان به صورت عمودی کاربر دارد.

بالابرهای سیار دارای انواع مختلفی هستند که کارکرد هر یک از آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. در ادامه قصد داریم به این موضوع که در قیمت بالابر سیار یا متحرک چه مواردی تاثیرگذار هستند، بپردازیم.

مکانیزم حرکت بالابر متحرک

بالابرها از نظر مکانیزم حرکتی، در دو دسته شامل دستگاه خود کششی (Self Propelled)و دستگاه هلی یا غیر خود محرک (Push Around)تولید می‌شوند. هر دو مدل از این دستگاه‌ها در کشورمان موجود می‌باشند. با این حال بالابرهای متحرک خودکششی به دلیل برخورداری از مکانیزم پیشرفته‌تر قیمت بالاتری را نیز دارند.

تاثیر قیمت بالابر متحرک بر اساس نوع دستگاه

بالابرهای متحرک از نظر شکل ظاهری و کاربردی که هر یک دارند، دارای انواع مختلفی هستند. نوع بالابر متحرک بر اساس شکل ظاهری و مکانیزم حرکت، در تعیین قیمت نهایی آن تاثیرگذار می‌باشد.

در ادامه به انواع بالابر متحرک بر اساس ظاهر و مکانیزم حرکت آن اشاره کرده‌ایم:

  • بالابر آکاردئونی یا قیچی
  • بالابر سیار دستی و برقی استارکر (stacker) یا لیفتراکی
  • بالابر ستونی یا ریلی
  • بالابر سیار قابل یدک (Trailer)
  • بالابر سیار خزنده یا کراولر (Crawler)
  • بالابر متحرک مفصلی تلسکوپی
  • بالابر متحرک پشت کامیونی یا نیسانی

بالابر آکاردئونی یا قیچی

بالابرهای آکاردئونی و یا قیچی، بر اساس مکانیزم حرکت دارای دو نوع خودکششی و یدک‌کش هستند. در نوع خودکششی از یک موتور که با بنزین، باتری، گازوئیل و گاز کار می‌کند، استفاده شده است. با توجه به این موتور، بالابر دارای حرکت عمودی و حرکت در امتداد افق نیز هست.

از نظر قیمتی، بالابرهای هیدرولیکی متحرک خودکششی در مقایسه با بالابرهای یدک کش، قیمت بالاتری را دارند. با این حال تعمیر و نگهداری این دسته از بالابرها، نیازمند تخصص و دانش بالایی نیز هست. دلیل این موضوع این است که بالابر آرکادئونی و یا قیچی در حالت یدک کش فاقد موتور است و توسط یک نیروی انسانی جابجا می‌شود.

بالابر سیار دستی و برقی استارکر (stacker) یا لیفتراکی

یکی دیگر از بالابرهای سیار، بالابر متحرک لیفتراکی و یا استارکر است که دارای دو شاخ می‌باشد. اصلی‌ترین وظیفه این دو شاخ، حمل بار است.

نمونه‌هایی از بالابر سیار برقی استارکر و یا لیفتراکی موجود در ایران، دارای قیمت بالایی هستند. دسته‌ای از بالابرهای استارکر دستی که جابجایی آن‌ها توسط نیروی انسانی صورت می‌گیرد، استفاده راحتی دارند و در مقایسه با دستگاه‌های خودکششی نیز با قیمت پایین‌تری عرضه می‌شوند.

با این حال واحدهایی که نیاز به انتقال بار تا یک تن را تا ارتفاع دو متری دارند، می‌توانند صرف نظر از قیمت بالای این محصول، نسبت به خرید آن اقدام کنند.

بالابر ستونی یا ریلی

بالابرهای ستونی یا ریلی که به بالابرهای متحرک دکلی نیز معروف هستند، دسته‌ای از بالابرها می‌باشند که برای جابجایی انسان یا بار در ارتفاعات کاربرد دارند. ظرفیت این سیستم در مقایسه به دیگر بالابرها پایین‌تر می‌باشد. به طوری که برای تک ریل، برابر با 130 کیلوگرم و برای دو ریل برابر با 200 کیلوگرم است. در ظرفیت بالای 300 کیلوگرم، از چهار دکله استفاده می‌گردد که دارای حرکت در جهت عمودی است.

این دسته از بالابرها دارای کنترل و ریموت نیز هستند و امکان نگه داشتن آن در هر ارتفاعی وجود دارد. مکانیزم حرکت این بالابرسیار بر اساس پمپ هیدرولیک، زنجیر و کابل سیم بکسل است. نیروی محرکه آن نیز به واسطه روغن و پمپ تامین می‌گردد.

بالابر سیار قابل یدک (Trailer)

باالابرهای قابل یدک، از قابلیت نصب بر روی ماشین و یا تریلی برخوردار هستند. این نوع بالابر در چهار طرف دارای چنگک‌هایی است که زمینه‌ساز تعادل آن می‌باشد. با توجه به یدک شدن این نمونه بر روی خودرو، دارای سیستم تعلق نیز هست. قیمت بالابر سیار قابل یدک، چندان بالا نیست.

بالابر سیار خزنده یا کراولر (Crawler)

بالابر متحرک خزنده (کراولر) دارای برخی چرخ‌های زنجیری می‌باشد. چرخ‌هایی که مشابه با تانک جنگی هستند و آن‌ها را برای استفاده در محیط‌هایی که دارای شن، ماسه و خاک نرم هستند، مناسب می‌کند.

بالابر متحرک مفصلی تلسکوپی

بالابرهای تلسکوپی، به دلیل داشتن طراحی مفصلی، برای استفاده در ارتفاعات کاربرد دارند. این دسته از بالابرها برای ظرفیت‌های بالا و جابجایی بار به مکان‌های کور، گزینه مناسبی به شمار می‌روند. بالابرهای متحرک مفصلی تلسکوپی به دلیل ارائه امکانات بهتر، دارای قیمت بالاتری نیزهستند.

بالابر متحرک پشت کامیونی یا نیسانی

بالابرهای سیار پشت کامیونی و یا نیسانی، قابل نصب بر روی ماشین‌هایی از جمله نیسان، خاور و کامیون هستند. این دسته از بالابرها تقریبا قیمت بالایی دارند و در ظرفیت‌های مختلفی قابل سفارش می‌باشند.

ارتفاع کاربردی و دسترسی

قطعا ارتفاع کاربردی که بالابرها در آن استفاده می‌شوند، با یکدیگر متفاوت است. بالابرهای مختلف امکان دسترسی به یک ارتفاع مشخص را نیز فراهم می‌کنند. بالابرهایی که دسترسی به ارتفاعات بیشتر را فراهم می‌کنند، قیمت بالاتری را نیز دارند.

ظرفیت بالابری

از دیگر مواردی که در تعیین قیمت بالابر سیار تاثیرگذار می‌باشد، ظرفیت باربری است. خرید بالابر باید بر اساس میزان وزن بار مورد جابجایی انجام می‌شود. قطعا بالابرها با ظرفیت بالابری بالاتر، قیمت بیشتری را نیز دارند.

بالابر متحرک پشت کامیونی یا نیسانی

بالابرهای سیار پشت کامیونی و یا نیسانی، قابل نصب بر روی ماشین‌هایی از جمله نیسان، خاور و کامیون هستند. این دسته از بالابرها تقریبا قیمت بالایی دارند و در ظرفیت‌های مختلفی قابل سفارش می‌باشند.

خرید بالابر متحرک سیار از ژیار صنعت

در تعیین قیمت بالابرهای سیار و یا متحرکی که در مجموعه ژیار صنعت ارائه می‌شوند، علاوه بر موارد گفته شده فاکتورهای مختلفی از جمله کیفیت ساخت و جنس قطعات به کار رفته، قابلیت‌های دستگاه، تعدادطبقات و تعداد توقف‌های بالابرهای هیدرولیکی، میزان ارتفاع جابجایی بار، ابعاد سکو بالابر و… نیز تاثیرگذار می‌باشند.

ژیار صنعت از بزرگ‌ترین تولید کننده انواع بالابر در ایران است. اگر قصد خرید هر یک از انواع بالابر را دارید، از وبسایت آن ها به آدرس اینترنتی https://dockleveler.ir/ دیدن کنید. از همراهی شما تا انتهای این محتوا متشکریم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید