ممنوعیت صدور بیمه نامه برای آسونسورهای غیر استاندارد

مسلم حسینیان، مدیرکل اداره استاندارد استان سیمای کهگیلویه و بویراحمد از ممنوعیت صدور بیمه نامه برای آسونسورهای غیر استاندارد خبر داد.

بیمه نامه آسونسورهای غیر استاندارد

به گزارش کابین نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسلم حسینیان از ممنوعیت صدور بیمه نامه برای آسونسورهای غیر استاندارد خبر داد. وی گفت: به علت مخاطرات ناشی از استفاده از آسانسور‌های غیراستاندارد و به منظور پیشگیری از حوادث ناگوار و حفظ جان و سلامت مردم، صدور هرگونه بیمه نامه برای آسانسور‌ها در کشور دارای محدودیت است. به این منظور باید برای دریافت این بیمه نامه، تاییدیه معتبر ایمنی آسانسور ارائه شود.

حسینیان بیان کرد که بر اساس استانداردهای ملی ایران، تأییدیه ایمنی آسانسورهای کششی برقی هر سال یک‌بار الزامی است. این استاندارد، استاندارد آسانسور‌های کششی برقی به شماره ۱ – ۶۳۰۳ است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آسانسور وسیله‌ای مکانیکی – الکتریکی است، باید به طور مستمر توسط اشخاص حقیقی و حقوقی ذی صلاح سرویس شود. به همین علت نیز بیمه نامه آسونسورهای غیر استاندارد ضروری است.

در ادامه بخوانید:

مدیرکل اداره استاندارد استان از مدیران و مالکان آسانسور‌های اماکن عمومی و دولتی خواست شرایط آسانسور‌های مورد استفاده را بررسی کنند. وی همچنبن از مسئولان خواست از معتبر بودن تأییدیه ایمنی آسانسور اطمینان یابند.

حسینیان افزود: در صورت منقضی شدن اعتبار و یا نداشتن تأییدیه، ضمن جلوگیری از استفاده آسانسور غیر استاندارد، پیگیری لازم برای صدور تأییدیه ایمنی آسانسور از طریق یکی از شرکت‌های فروش و نگهداری معتبر آسانسور در دستور کار قرار گیرد تا با دریافت تأییدیه ایمنی از بروز حادثه، جلوگیری شود.

منبع: iribnews

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید