جزئیات حادثه سقوط مرگبار کارمند شهرداری در چاله آسانسور + فیلم

روز ۱۵ مرداد، حادثه‌ای هولناک در شهرداری منطقه ۱۸ تهران رخ داد که منجر به سقوط مرگبار کارمند شهرداری در چاله آسانسور شد.

سقوط مرگبار کارمند شهرداری در چاله آسانسور

روز ۱۵ مرداد، حادثه‌ای هولناک در شهرداری منطقه ۱۸ تهران رخ داد که منجر به سقوط مرگبار کارمند شهرداری در چاله آسانسور شد. این اتفاق تلخ در حالی رخ داد که کارمند مذکور در حال انجام وظیفه بود. متاسفانه عدم رعایت اصول ایمنی منجر به وقوع این حادثه دلخراش شد.

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی گفت: پس از بررسی اولیه و بازدید فیلم حادثه علت اصلی مرگ این فرد مشخص شد. بر اساس شواهد موجود، علت اصلی مرگ کارمند (خانم) شهرداری منطقه ۱۸ سقوط در چاله آسانسور بوده است.

مهدی بابایی روز سه‌شنبه در واکنش به جان باختن یکی از کارکنان شهرداری منطقه ۱۸ در اثر سقوط در چاله آسانسور گفت: بررسی‌های اولیه کمیته ایمنی، نشان می‌دهد که مشکل بر اثر ناایمنی آسانسور نبوده است. اما موضوع برای اطمینان بیشتر توسط اتحادیه آسانسورها و واحد HSE (سلامت، ایمنی و محیط زیست) به‌ صورت ویژه در حال بررسی است.

به نظر نمی‌رسد این اتفاق عامدانه بوده باشد. ضمن اینکه فیلم‌های دوربین مداربسته این موضوع را تایید نمی‌کند. البته بررسی‌های لازم توسط تیم‌های کارشناسی در دست انجام است.

بیشتر بخوانید:

نوسازی آسانسورهای پارک ملی Carlsbad Caverns توسط شرکت TK Elevator

جزئیات حادثه سقوط مرگبار آسانسور شهرداری منطقه 18 تهران

عضو شورای شهر گفت: در فیلمی که مشاهده کردم سقوط مرگبار کارمند شهرداری در چاله آسانسور به علت باز شدن ناگهانی یکی از درب‌های آسانسور و بسته بودن درب دیگر و حرکت ناگهانی کابین به سمت بالا است.

به گفته بابایی، فرد متوفی بدون آنکه مطمئن شود که کابین داخل آسانسور است وارد آسانسور شد. شواهد حاکی از آن است که این فرد بدون نگاه کردن و پشت به آسانسور صرفا با باز شدن درب وارد آسانسور شد. وی هنگام ورود به کابین آسانسور در حال گفت وگو با همکارش بود. متاسفانه کلیه این موارد منجر به سقوط مرگبار وی به درون چاله آسانسور شد.

رییس کمیته ایمنی شورای شهر با تاکید بر اخذ تاییدیه ایمنی استاندارد برای استفاده از آسانسور، اضافه کرد: در حال حاضر سازمان استاندارد با موضوع اخد تاییدیه استاندارد آسانسور سختگیرانه برخورد می‌کند. این برخورد برای جلوگیری از بروز هر گونه حادثه‌ای، کار بسیار خوبی است.

برای این منظور شهرداری نیز تا تاییدیه آسانسور توسط مالکان اخذ نشود پروانه پایان کار بهره برداری صادر نمی‌کند. هر چند برخی از مالکان پیش از اخذ از پایان کار اقدام به استفاده از آسانسور می‌کنند.

«گلرخ کاظم‌پور یکی از کارکنان شهرداری منطقه ۱۸ که مادر یک فرزند دو ساله است بعدازظهر دوشنبه پانزدهم مرداد حین انجام وظیفه در ساختمان معاونت اتماعی منطقه اثر سقوط داخل چاله آسانسور جان باخت و به دیار باقی شتافت».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید