تحولی نوین در ارائه خدمات با ربات تحویل سفارش اوتیس

ربات تحویل سفارش اوتیس، رباتی هوشمند است که مسئولیت تحویل سفارش به مسافران هتل و خدمت رسانی به مشتریان در مراکز اداری را به عهده دارد.

ربات تحویل سفارش اوتیس

سارا آزادی، کابین نیوز – آیا نیاز دارید آخر شب که در هتل هستید وسایل و سفارش‌های مورد نیاز خود را به راحتی درب اتاق هتل خود تحویل بگیرید؟  خوشبختانه با کمک ربات تحویل سفارش اوتیس این امکان فراهم شده است. این ربات در حال حاضر در تعدادی از هتل‌ها و حتی ساختمان‌های اداری وجود دارد. وظیفه اصلی این ربات‌ها، خدمت رسانی به مشتریان و مهمانان است. برای آشنایی بیشتر با این تکنولوژی ساخت شرکت اوتیس، ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

ربات تحویل خودکار در هتل اوتیس

ربات تحویل سفارش شرکت اوتیس با نام FlashBot بر اساس هوش مصنوعی و فناوری Otis Integrated Dispatch™ ساخته شده است. این ربات تحویل‌دهنده توسط شرکت PUDU برای مدیریت دیجیتال و بهبود خدمات در هتل‌ها و دفاتر توسعه یافته و در سال 2021 به طور جهانی تولید شد. مهمترین کاربرد این ربات، تحویل سفارش به مسافران هتل و خدمت رسانی به مشتریان در مراکز اداری است. این ربات، خدمات مورد نظر را در هر ساعتی از شبانه روز و در سریع‌ترین زمان ممکن ارائه می‌دهد.

این ربات‌ها از طریق فناوری رایانش ابری (Cloud Computing) با آسانسورهای هتل ترکیب شده‌اند و سفارش‌های مورد نیاز مسافران را بدون دخالت انسان به اتاق هتل تحویل می‌دهند. PUDU با استفاده از فناوری Otis Integrated Dispatch™، آزمایش‌های متعددی را برای یکپارچه‌سازی ابری بین ربات‌ها و آسانسورها انجام داده است.

4  مرحله تحویل سفارشات با ربات Otis

مراحل تحویل سفارشات با ربات Otis

هوشمندسازی خدمات هتل با ربات Otis مزایای زیادی دارد، این ربات در 4 مرحله زیر سفارش مهمانان هتل را به آن‌ها تحویل می‌دهد.

  1. فراخوانی خودکار آسانسور توسط ربات‌ها
  2. انتخاب مقصد یا همان اتاق مورد نظر در هتل
  3. ورود به کابین آسانسور
  4. تحویل کالاها به اتاق مهمانان بدون نیاز به دخالت انسان
  5. ارائه اطلاعات اولیه درباره هتل به مهمانان

بیشتر بخوانید:

قرارداد Jpn

در دسامبر ۲۰۲۲، قرارداد Jpn میان ماسو یوشیموتو، رئیس شرکت AIM Technologies، و ناتسوکی تاکاهاشی، مدیر حساب ملی شرکت Nippon Otis، امضا شد. بر اساس این قرارداد، ربات تحویل خودکار در هتل‌ اوتیس در هتل کیهان یونیورسال تاور آغاز به فعالیت کرد.

شرکت Nippon Otis از فناوری یکپارچه Otis Integrated Dispatch (OID) استفاده کرده تا با همکاری AIM Technologies، آسانسورهای خود را با ربات‌ها از طریق سیستم ابری ادغام کند.

کاربری ربات هوشمند اوتیس

ربات تحویل خودکار در هتل اوتیس

ربات هوشمند تحویل سفارش OTIS فقط مخصوص سرویس دهی در هتل نیست. این ادغام یکپارچه به ربات‌ها این امکان را می‌دهد که در بیمارستان‌ها، تأسیسات تحقیقاتی دارویی، برای انجام گشت‌های امنیتی در ساختمان‌های بلند تجاری و همچنین تحویل سفارش در ساختمان‌های مسکونی استفاده شوند.

این ربات‌ها در حال حاضر در کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این، ربات‌های تحویل خودکار در هتل ساخت شرکت اوتیس می‌توانند کارهای خطرناک یا کارهای فیزیکی سخت مانند تمیز کردن، استریل‌سازی و امنیت را انجام دهند، که جزو مزایا و امکانات پیشرفته برخی از صنایع و ساختمان‌ها به شمار می‌روند.

سیستم Otis Integrated Dispatch

سیستم Otis Integrated Dispatch

فناوری Otis Integrated Dispatch™ یک API پیشرفته است که برای ادغام با ربات‌های خدمات مستقل طراحی شده و امکان ارتباط یکپارچه آن‌ها با آسانسورها را از طریق فضای ابری یا محلی فراهم می‌کند.

این سیستم انعطاف‌پذیر و مقیاس‌پذیر، نسبت به روش‌های سنتی، برتری دارد و اجازه می‌دهد ربات‌های مختلف که توسط شرکت‌های مختلف طراحی می‌شوند به راحتی به این سیستم اضافه شوند. این فناوری با بهبود کارایی و استفاده بهینه از آسانسورها، حرکت سریع‌تر ربات‌ها بین طبقات و تجربه بهتر مشتریان را تضمین می‌کند.

نقش کلیدی ربات‌ها در انقلاب صنعتی چهارم کره جنوبی

طبق اعلام دولت کره جنوبی، صنعت رباتیک توانسته است به عنوان هسته اصلی چهارمین انقلاب صنعتی و عامل اصلی رشد پایدار اقتصادی این کشور شناخته می‌شود. ربات تحویل سفارش اوتیس نیز یکی از مهمترین دستاوردهای صنعت رباتیک است. به همین علت، کلیه مقامات کشور در راستای گسترش تجارت رباتیک اقدام می‌کنند و نسبت به این موضوع متعهد هستند.

به گفته “جونگرا لی”، مدیر بازاریابی خدمات شرکت Otis Korea، همکاری با شرکای استراتژیک می‌تواند به استقرار بیشتر ربات‌ها در بخش‌های متنوع کمک کند. وی بیان کرده است که انتظار می‌رود در بازار تجهیزات جدید آسانسور، ارائه خدمات رابط ربات به یکی از عوامل تعیین‌کننده در انتخاب مشتریان تبدیل شود. بر این اساس، ایجاد اتحادهای استراتژیک با شرکای مختلف پلتفرم، به عنوان کلیدی برای رشد پایدار این صنعت محسوب می‌شود.

در حال حاضر، Otis Korea در حال گسترش خدمات مشترک بین آسانسورها و ربات‌های مستقل در مراکز تجاری و پزشکی متعددی است. این خدمات توسط شرکت‌های محلی مختلف مدیریت می‌شوند.

نتیجه گیری

اوتیس، به‌عنوان رهبر جهانی در ساخت و سرویس آسانسور و پله‌برقی است. این شرکت با معرفی فناوری‌های نوآورانه‌ای مانند ربات تحویل سفارش اوتیس مزایای زیادی را برای افراد به همراه دارد. اوتیس به افراد این امکان را می‌دهد تا در دنیای مدرن امروزی، سریع‌تر و هوشمندتر زندگی کنند. این ربات‌ها، با افزایش کارایی و بهینه‌سازی جریان حرکت در ساختمان‌های مدرن، نقش مهمی در تجربه بهتر مشتریان ایفا می‌کنند.

با جابجایی روزانه تعداد زیادی از افراد و نگهداری از 2.3 میلیون واحد در سراسر جهان، اوتیس با تکیه بر شبکه‌ای گسترده از متخصصان متعهد در بیش از 200 کشور، همچنان به ارائه خدمات بی‌نظیر و پیشرو در صنعت ادامه می‌دهد. این پیشرفت‌ها نشان‌دهنده تعهد اوتیس به ارتقاء کیفیت زندگی و تجربه مسافران است.

منبع:

https://www.otis.com/en/us/news?cn=otis-elevators-integrate-with-delivery-robot-at-polish-hotel

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید