رونمایی و راه اندازی آسانسورهای Gen3 شرکت اوتیس در تایلند

در ادامه این مطلب قصد داریم درباره آسانسورهای نسل سوم ساخت شرکت اوتیس، علت پیدایش، کاربرد و مزایا و ویژگی‌های آن صحبت کنیم.

آسانسورهای Gen3 شرکت اوتیس

نعیمه گلی، کابین نیوز – آسانسورهای Gen3 یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های شرکت اوتیس است که اخیرا در تایلند معرفی شده است. این نوع آسانسورها، به خوبی گویای پیشرفت چشمگیر صنعت حمل و نقل عمودی هستند. هدف اصلی طراحی و تولید آسانسورهای نسل 3 ساخت شرکت اوتیس، بهبود تجربه کاربران و افزایش ایمنی از طریق استفاده از فناوری‌های پیشرفته و هوشمند در صنعت آسانسور است.

در ادامه این مطلب قصد داریم درباره آسانسورهای نسل سوم ساخت شرکت اوتیس، علت پیدایش، کاربرد و مزایا و ویژگی‌های آن صحبت کنیم.

آسانسورهای نسل سوم اوتیس

شرکت آسانسور Otis (تایلند) تولید کننده پیشرو در آسانسور، پله برقی، و پیاده روهای متحرک، آخرین نوآوری خود یعنی پلت فرم آسانسور متصل Gen3 را در تایلند راه اندازی کرده است. این راه‌اندازی بر تعهد اوتیس به حمایت از توسعه شهرهای هوشمند در آسیای جنوب شرقی، به‌ویژه تایلند تأکید می‌کند.

ورافان اظهار داشت: « آسانسور Gen3 تجربه بهتر سفر، طراحی منحصربه فرد، خدمات، پشتیبانی مشتری و سلامت و ایمنی را در یک پلت فرم واحد ترکیب می‌کند و استاندارد جدیدی را برای فناوری آسانسور ایجاد می‌کند.»

از نظر طراحی و پیشرفت تجربه، Gen3 در طراحی کابین آسانسور GEN3 از Ambience الهام گرفته شده است. پانل کنترل آسانسور Otis PURE که دسترسی کاربر را با اعداد LED واضح و گزینه های شخصی سازی برای نیازهای مختلف کاربر راحت‌تر می‌کند.

آقای گرانت مونی، مدیر عامل Otis در جنوب شرقی آسیا، گفت: « تایلند با بیش از 71 میلیون جمعیت، مطمئناً بازار قابل توجهی برای Otis است.»

تایلند دومین کشور در جنوب شرقی آسیا پس از سنگاپور است که پلت فرم آسانسور Gen3 را گسترش داده است. Otis قصد دارد به زودی این پلتفرم را در اندونزی، مالزی و ویتنام راه اندازی کند.

معنی Gen3 و کاربردهای آن

منظور از عبارت “Gen3” همان نسل سوم است. آسانسورهای نسل سوم شرکت اوتیس نیز شکل توسعه یافته آسانسورهای نسل دوم (Otis Gen2) هستند. در واقع این آسانسورها، همان آسانسورهای نسل دوم شرکت اوتیس هستند که در موارد زیر بهبود یافته‌اند:

  • طراحی
  • کارایی
  • ارتباطات هوشمند

مهمترین دستاوردهای این آسانسورها هم خلق تجربه‌های لذت بخش برای مسافران و افزایش بهره وری ساختمان است.

در ادامه بخوانید:

ویژگی‌های کلیدی آسانسورهای Gen3

آسانسورهای نسل 3 ساخت شرکت اوتیس، دارای ویژگی‌ها و امکانات زیر هستند.

  • بهبود تجربه مسافران
  • مدیریت هوشمند مقصد
  • شستی تاچ لس آسانسور
  • پلتفرم دیجیتال Otis ONE
  • طراحی پایدار
  • سازگار با محیط‌های هوشمند

بهبود تجربه مسافران

آسانسورهای Gen3 شرکت اوتیس، به نمایشگرهای داخل کابین Otis eView مجهز هستند. این نمایشگرها به مسافران اطلاعات جامعی درباره وضعیت وضعیت کابین، اخبار، اطلاعات ساختمان و حتی ویدئوها ارائه می‌دهند.

یکی دیگر از امکانات این نمایشگرها، امکان برقراری تماس تصویری با مرکز پشتیبانی 24/7 OTISLINE در مواقع اضطراری است. در این شرایط، نگرانی مسافران تا حد زیادی کاهش می‌یابد و اطمینان خاطر بیشتری دارند.

مدیریت هوشمند مقصد

فناوری مدیریت هوشمند مقصد نیز یکی دیگر از امکانات آسانسورهای نسل 3 شرکت اوتیس است که بر پایه هوش مصنوعی ساخته شده است. وظیفه اصلی سیستم مدیریت هوشمند مقصد شرکت اوتیس با نام Compass360، بررسی و تحلیل مقصد مسافران پیش از شروع سفر است.

سپس این سیستم، جهت کاهش مدت زمان سفر و توقف آسانسور به ویژه در زمان اوج ترافیک، سفرهای درخواستی را دسته بندی می‌کند.

شستی تاچ لس آسانسور

پس از پیدایش ویروس کووید-19، اهمیت رعایت بهداشت در کلیه اماکن عمومی از جمله آسانسورها افزایش یافت. سیستم آسانسورهای Gen3 نیز بر مبنای همین موضوع طراحی شد. این آسانسور‌ها که به سیستم تصفیه هوا و شستی‌های تاچ لس آسانسور مجهز هستند، ضمن کاهش تماس فیزیکی شستی آسانسور، باعث تصفیه مناسب هوای درون کابین آسانسور نیز می‌شوند.

پلتفرم دیجیتال Otis ONE

عملکرد این پلتفرم نیز بر اساس اتصال به اینترنت اشیا (IoT) است. مسافران از طریق این پلتفرم امکان بررسی سلامت و عملکرد تجهیزات را به صورت شبانه روزی دارند. کلیه اطلاعات به صورت لحظه‌ای در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

البته این پلتفرم صرفا مختص مسافران نیست، بلکه متخصصین شرکت اوتیس نیز می‌توانند از طریق پلتفرم Otis ONE، مشکلات آسانسور را به صورت لحظه‌ای شناسایی کنند. به این صورت مشکلات کوچک آسانسور به سرعت برطرف شده و زمان خرابی آن به حداقل می‌رسد.

مصرف بهینه انرژی و طراحی پایدار

آسانسورهای Gen3 دارای امکاناتی هستند که باعث مصرف بهینه انرژی نیز می‌شوند. برخی از این امکانات شامل درایو Otis ReGen، نورپردازی LED و حالت خواب هستند که تاثیر زیادی در کاهش مصرف انرژی دارند.

علاوه بر این، بیش از 400 هزار ترکیب مختلف از طراحی‌های داخلی کابین تحت عنوان «Voyage to Other Worlds» ارائه می‌شود که از هنرها و معماری‌های شرقی و غربی الهام گرفته‌اند​

سازگار با محیط‌های هوشمند

Otis با تمرکز بر توسعه زیرساخت‌های هوشمند، این آسانسورها را با قابلیت اتصال به سایر سیستم‌های مدیریت ساختمان و حتی ربات‌های خودکار عرضه کرده است، که این امر نقش کلیدی در پیشبرد شهرهای هوشمند دارد. این پلتفرم به‌گونه‌ای طراحی شده است که با تغییر نیازها و ظهور فناوری‌های جدید، به‌راحتی قابل ارتقا است​.

تاریخچه شرکت اوتیس

Otis از سال 1959 در تایلند حضور داشته است. این شرکت در حال حاضر بیش از 320 کارمند در تایلند با مراکز خدماتی در همه مناطق تایلند، از جمله بانکوک، پاتایا، هاد یای و خون کین دارد. با راه‌اندازی آسانسور Gen3، Otis به دنبال بهره‌برداری از بخش‌های بالقوه از جمله توسعه‌دهندگان املاک مسکونی، ساختمان‌های تجاری، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و تأسیسات صنعتی است.

نتیجه گیری

آسانسورهای Gen3 متعلق به شرکت اوتیس تایلند، گامی مؤثر در بهبود و ارتقاء صنعت آسانسور برداشته‌اند. نسل سوم آسانسورهای اوتیس به امکانات ویژه‌ای بر پایه هوش مصنوعی مجهز هستند که با بهره‌مندی از آن‌ها، تجربه کاربران را ارتقاء داده و ایمنی و کارایی آسانسورها را افزایش می‌دهند.

در این مقاله ضمن بررسی امکانات آسانسورهای نسل سوم اوتیس اعم از سیستم مدیریت مقصد هوشمند، نمایشگرهای تعاملی و شستی‌های بدون لمس و طراحی پایدار آن‌ها، نقش آن‌ها در بهبود بهره‌وری در ساختمان‌ها و توسعه شهرهای هوشمند را نیز بررسی کردیم.

منبع:

https://www.bangkokpost.com/thailand/pr/2850388/otis-launches-gen3%E2%84%A2-elevators-in-thailand-powering-smart-cities

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید