آسانسورهای ساختمان KP وسیله‌ای ناامن برای جابجایی افراد

ساکنان ساختمان KP با مشکلات ایمنی آسانسورهای ناامن مواجه‌اند.

آسانسورهای ساختمان KP

ترجمه از کابین – پس از سقوط مرگبار یک مرد ۶۰ ساله در چاه یکی ازآسانسورهای ساختمان KP در Pulianthope، ساکنان گفتند که حتی پس از این حادثه هولناک نیز، کار زیادی برای افزایش ایمنی آسانسور انجام نشده است.

به همین دلیل ساکنان برای حفظ امنیت خود مجبور به استفاده از پله هستند.

در طی بازدید TNIE از ساختمان، ساکنان گفتند: «ویژگی‌های ایمنی حیاتی برای آسانسورها مانند سیستم دستگاه نجات خودکار (ARD) یا منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) در برخی بلوک‌ها نصب نشده است.»

یکی از اپراتورهای آسانسور گفت: «من در مکان‌های مختلفی از جمله هتل‌ها، اپراتور آسانسور بودم و معمولاً تمام آسانسورها به سیستم‌های ARD مجهز هستند. نبود چنین سیستمی در اینجا منجر به گرفتار شدن مردم در هنگام قطع برق می‌شود.»

یکی از تکنسین‌های فنی در توضیح بیشتر این موضوع گفت: «سیستم ARD آسانسور برای رساندن ایمن مسافران به نزدیک‌ترین طبقه و باز کردن خودکار درب‌ها در صورت قطع برق طراحی شده است و با برق پشتیبان کار می‌کند. با این حال، برخی از آسانسورهای ساختمان KP فاقد این سیستم هستند.»

بیشتر بخوانید:

ارائه خدمات سرویس و نگهداری آسانسور در دانمارک برای ۳۰۰۰ واحد آپارتمان توسط TK Elevator

معمولاً بیشترین دلیل خرابی آسانسور قطع برق است. زیرا خطوط برق مورد استفاده برای موتورهای آب، آسانسورهای ساختمان KP و برخی خانه‌ها مشترک هستند و هرگاه یکی از این سیستم‌ها برای تعمیر خاموش شود، سیستم‌های دیگر نیز غیر قابل اجرا می‌شوند.

به گفته ونسا پیتر، بنیان‌گذار IRCDUC، یک شخص باید وظیفه ارزیابی کیفیت آسانسورهای ساختمان KP، خانه‌ها و سایر تاسیسات زیربنایی در شهرک را برعهده بگیرد. تمام اطلاعات حاصل از بررسی‌ها باید به ذینفعان ارائه شود.

یکی از مقامات TNUHBD در صحبت با TNIE عدم وجود سیستم ARD در ۲۸ آسانسور آنجا را تکذیب کرد. وی مدعی شد: حادثه مرگبار اخیر که در آن آسانسور بین طبقات هفتم و هشتم گیر کرده بود، تنها به دلیل قطع یک فاز رخ داده بود.

این باعث شد سیستم ARD آن را به عنوان یک قطع برق تشخیص ندهد و در نتیجه وارد عمل نشود. برای جلوگیری از چنین حوادثی، ما قصد داریم یک سوئیچ تغییر فاز نصب کنیم تا از عملکرد مناسب ARD حتی در هنگام قطع یک فاز هم اطمینان حاصل کنیم.»

وی افزود: «بازرسی در همه آسانسورهای ساختمان KP انجام می‌شود تا از عملکرد صحیح تمام ویژگی‌های سیستم ARD اطمینان حاصل شود.»

مترجم: نعیمه گلی

منبع:

https://www.newindianexpress.com/cities/chennai/2024/Jul/06/elevators-still-a-death-trap-for-kp-park-residents-in-chennai

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید